دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض
تعارض در سازمان اجتناب ناپذیر و لزوما برای سازمان غیر ضروری نیست تعارض می تواند خلاقیت را بیشتر و نو آوری و تغییر را ترویج دهد و یا ممکن است باعث اتلاف و تحلیل انرژی و منابع سازمان شود برای مدیریت صحیح تعارض بایستی مدیران آن را به عنوان نیروی دائمی بشناسند وبا برخورد سازنده و صحیح در جهت پویائی سازمان ، آن را مدیریت نمایند. بنابراین توانائی هدایت و کنترل پدیده تعارض در سازمان ها از مهمترین مهارت های مدیران است که مدیران امروز نیازمند آن هستند.
» فهرست مطالب:
- مقدمه
- تعارض و تضاد
- دیدگاه های مختلف در تبیین جایگاه تعارض در سازمان
- دیدگاه نظریهپردازان کلاسیک مدیریت
- دیدگاه مکتب روابط انسانی
- دیدگاه تعامل گرایان
- تقسیم بندی تعارضات سازمانی
- ارزیابی منشأ تعارضات سازمانی
- اختلافهای شخصی
- اختلافهای ساختاری
- اختلافهای ارتباطی
- تعارض سازنده در برابر تعارض مخرب
- مراحل تعارض
- دلایل اصلی ایجاد تعارض و تضاد
- اثر تعارض در سازمان
- مدیریت تعارض
- منابع